I Campus d'Economia i Turisme
L'Oficina per al Programa d'Orientació i Transició a la Universitat (PortUIB) organitza el I Campus d’Economia i Turisme, juntament amb la Facultat d’Economia i Empresa i la Facultat de Turisme de la UIB
L’objectiu principal és fomentar l’interès per l'economia, l'empresa i el turisme entre estudiants de 4t d’ESO i 1r de batxillerat de les Illes Balears i incentivar-ne l’accés a les titulacions d’aquestes facultats.
Destinataris
- Alumnes de 4t d'ESO
- Alumnes de 1r de batxillerat
La UIB ofereix un màxim de 24 places. En cas que el nombre d'alumnes superi el de places disponibles, es tindrà en compte l’expedient acadèmic.
Lloc, dates i horari
- Edifici Gaspar Melchor de Jovellanos, campus universitari
- Del 9 a l'11 de juliol de 2025, de 10 a 13.30 hores
Activitats
Jocs econòmics
La vida diària és plena de situacions en què diverses persones han de prendre decisions el resultat de les quals depèn de les decisions dels altres, com en un joc. En aquesta activitat, els estudiants participaran (a través del mòbil o tauleta ) en una sèrie de jocs i aprendran com la teoria de jocs (utilitzada per economistes, psicòlegs o politòlegs) ens ajuda a analitzar aquestes situacions per tal d’entendre-les, anticipar-nos als resultats o dissenyar-les per aconseguir els resultats desitjats. Finalment, es mostraran aplicacions que il·lustren la utilitat real d'aquests coneixements.
- Ponent: Dr. Antoni Rubí Barceló, professor del Departament d'Economia Aplicada i vicedegà de la Facultat d'Economia i Empresa i el Dr. Thomas Woiczyk, professor del Departament d'Economia de l'Empresa
Jugam amb la ment: experiments per canviar les decisions
Aquesta activitat se centrarà a explicar la recerca en economia del comportament i experimental. En aquesta disciplina intentam comprendre més bé el comportament de les persones per poder millorar la societat, i fer que els subjectes reciclin, aconsegueixin més bons resultats acadèmics, etc.
- Ponent: Dra. Lara Ezquerra Guerra, professora del Departament d'Economia de l'Empresa i investigadora col·laboradora en el Laboratori de Ciència de la Decisió
Per què compram el que compram?
En aquest taller s’explorarà com les persones prenen decisions de consum i quins factors influeixen en les seves eleccions. L’alumnat aprendrà sobre els factors psicològics, socials i culturals que afecten el comportament del consumidor abans, durant i després de realitzar una compra. A través d’estudis de cas, debats i projectes pràctics, l’alumnat desenvoluparà una visió reflexiva sobre el màrqueting i el seu comportament com a consumidor, així com el dels altres.
- Ponent: Dra. Sofía López Rodríguez, professora del Departament d'Economia de l'Empresa
Turisme 3.0: Com serà el turisme del futur?
En aquest taller analitzarem quines són les tendències principals del sector turístic i, especialment, quin ha estat l’impacte de la tecnologia en el funcionament del sector i en la manera de viatjar. Analitzarem els canvis que s’han produït en la manera de viatjar de les persones i els nous actors que han aparegut en el sector turístic: agències de viatges en línia, bancs de llits, gestors de canals (channel managers), etc.
El taller permetrà a l’alumnat conèixer el funcionament actual del sector turístic, així com entendre el paper que tenen totes les empreses que intervenen cada vegada que feim un viatge, i el rol que hi tenen les empreses tecnològiques.
- Professor: Dr. Bartomeu Deyà Tortella, professor del Departament d’Economia de l’Empresa i degà de la Facultat de Turisme.
Fes servir la IA per potenciar el teu anglès turístic
En aquest taller pràctic coneixeràs diferents eines d’intel·ligència artificial que t’ajudaran a millorar l’anglès d’una manera creativa i dinàmica. Farem servir la tecnologia per practicar situacions del món del turisme, desenvolupar les teves habilitats lingüístiques i aprendre d’una manera més interactiva i col·laborativa. Anima’t a explorar el futur de l’aprenentatge!
- Ponents: Dra. Yolanda Joy Calvo Benzies, vicedegana de la Facultat de Turisme i professora del Departament de Filologia Espanyola i Llengües Modernes, i Dra. Karen Lesley Jacob Abad, professora del mateix departament.
Així t’influeixen quan viatges (i no ho sabies): El poder de l’economia del comportament
Sabies que moltes de les decisions que prenem cada dia no són tan lliures com ens pensam? O que un simple canvi en com se’ns presenten les diferents opcions pot influir en la decisió final?
En aquest taller t’endinsaràs en la teoria del nudge (o «empenteta»), una part molt interessant de l’economia del comportament. No et preocupis, no serà tot teoria: combinarem explicacions clares amb jocs, dinàmiques i petits experiments perquè puguis veure tu mateix com funcionen els biaixos que influeixen en les nostres decisions. Una vegada entenguem com decidim, aplicarem aquestes idees al món del turisme. Veurem com es poden usar aquests nudges per cuidar el medi ambient, estalviar recursos naturals, influir en el comportament dels viatgers o, fins i tot, millorar l’experiència turística.
Aprendràs a veure el món amb uns altres ulls i a prendre decisions més conscients!
- Ponent: Dra. Verònica Leoni, professora del Departament d’Economia Aplicada i vicedegana de la Facultat de Turisme.
Inscripció
- Fins el dia 23 de juny de 2025.
- Procés per presentar la sol·licitud
- Preu: gratuït
Observacions
- Els alumnes de Menorca, Eivissa i Formentera tenen l'opció d'una plaça reservada a la Residència d'Estudiants, amb règim de pensió completa. El Vicerectorat d'Estudiants i la Residència d'Estudiants subvencionen una part del preu d'aquesta estada. Consultau amb la Residència d'Estudiants, tel.: 971 17 26 00. A més tenen a la seva disposició les instal·lacions esportives Campusesport durant l'horabaixa ja que les activitats del campus són d'horari de matí. Per l'horabaixa els estudiants inscrits al campus tenen temps lliure i no hi ha previst la realització de cap activitat.
- Llengua vehicular dels tallers: català o castellà, segons el ponent