Orientació personalitzada
Qui som
El Programa d'Orientació i Transició a la Universitat (PORT-UIB) ofereix aquest servei, que té el propòsit d'orientar el futur alumnat de la UIB sobre el seu camí acadèmic i professional, amb la intenció de promoure'n la diversitat d’interessos, capacitats i motivacions. És personalitzat, confidencial i gratuït.
- Lucía Palmer García, psicòloga
Què oferim
Una vegada hagis fet una consulta a l’orientador educatiu del teu centre educatiu i necessitis més informació, pots acudir al servei, que té les funcions següents:
- Oferir estratègies necessàries per a la presa de decisions, abordant:
- el coneixement d'un mateix
- el coneixement del sistema educatiu
- els accessos i camins al sistema productiu i laboral.
- Ajudar a aclarir objectius i possibilitats com a estudiant
- Atendre els dubtes dels familiars
- Fer les derivacions pertinents segons la demanda.
- Donar suport amb tècniques d'estudi i planificació del temps.
A qui s’adreça?
- Alumnat d'4rt d'ESO, batxillerat i CFGS
- Persones més grans de 25, 40 i 45 anys
- Alumnes que abandonen el grau
- Famílies.
Com realitzam l'orientació
Els professionals d'aquest servei han de comprendre el procés individual de l’estudiant i conèixer quines passes cal seguir per assolir la maduració vocacional, per acompanyar-lo i donar-li suport en aquest procés. Castellano (2007) destaca les dimensions següents:
- Planificació: fa referència a la capacitat de la persona per analitzar-se i projectar la seva imatge envers un futur, prenent com a base els descobriments passats i l’exercici d’un ofici en el present. L’acceptació de responsabilitats, l’autoconfiança, l’autoestima i les expectatives d’èxit són la clau d’aquesta dimensió.
- Exploració: és el procés de cerca per trobar la informació relacionada amb l’elecció professional. La persona es pot sentir preocupada o inquieta enfront dels assumptes vocacionals i per trobar els mitjans efectius per aconseguir-ho.
- Informació: engloba tot el coneixement possible sobre les diferents carreres professionals existents amb els seus graus acadèmics, així com les passes que ha de seguir per ingressar-hi.
- Presa de decisions: es tracta de la capacitat de l’individu per integrar interiorment tota la informació, tant la personal com la vocacional, per després avaluar-la i comparar-la, amb l’objectiu de seleccionar la que més li convingui. En aquesta dimensió, també es té en compte la capacitat per preveure possibles conseqüències de la decisió i tenir una resposta davant les situacions que puguin aparèixer.
- Realisme: aquí s’integren totes les dimensions anteriors i s’agrega el grau de factibilitat dels objectius, metes, projectes i plans, la qual cosa implica l’aspiració i estructuració de les metes vocacionals. Es pot percebre com un procés complicat per l’estudiant universitari en l’etapa d’assaig, si no ha complert les etapes anteriors, ja que implica prendre decisions del seu futur professional amb la seguretat de posseir la informació necessària, després de l’exploració del mitjà i la planificació de les fases per acomplir les metes. Per tant, el realisme de l’estudiant respecte d’una tasca vocacional està relacionada amb els recursos que posseeixi per analitzar les seves opcions vocacionals.
Totes aquestes són les que utiluitzam en el procès d'orientació personalitzada per ajudar a l'estudiant preunivesitari a elegir els seus estudis de grau.
Horari i lloc d'atenció al públic (amb cita prèvia)
- Per demanar una cita en línia, emplenau el formulari següent
- Les sessions de video-orientació es realitzaran mitjançant una plataforma virtual
Què no oferim i on pots consultar-ho:
Consultes de | Servei | Edifici |
---|---|---|
Requisits d’accés i admissió a graus (PAU, més grans de 25, 40 i 45 anys), preinscripció i matricula, reconeixements de crèdits, trasllat d'expedient, beques i ajuts .... | Unitat d'Atenció a l'Alumne (UAA) | Margalida Comas |
Necessitats especials: discapacitat o necessitat específica de suport | Oficina de Suport a Persones amb Necessitats Especials | Beatriu de Pinós |
Altes capacitats | Sa Riera | |
Trastorns relacionats amb l’estrès i millorar la gestió emocional i el benestar personal (només per a alumnes de la UIB) | Benestar Psicològic | Beatriu de Pinós |
Orientació professional | Departament d'Orientació i Inserció Professional (DOIP) | Instal·lacions esportives |