Activitats dia 6 de maig. Educació secundària
Si teniu problemes per accedir-hi, contactau amb l'equip PortUIB per telèfon al número 971 17 24 36 o al correu electrònic seras@uib.es
Activitat | Durada | Descripció | Horari | |
---|---|---|---|---|
CSI UIB: aturar la vespa asiàtica | 30 minuts | En aquesta activitat, parlarem d’aquesta espècie invasora, quina amenaça representa per a les nostres Illes i la manera com la genètica ens pot ajudar a determinar l’origen de la invasió. Activitat del grau de Biologia | 09 h | |
CSI UIB: aturar la vespa asiàtica | 30 minuts | En aquesta activitat, parlarem d’aquesta espècie invasora, quina amenaça representa per a les nostres Illes i la manera com la genètica ens pot ajudar a determinar l’origen de la invasió. Activitat del grau de Biologia | 10 h | |
CSI UIB: aturar la vespa asiàtica | 30 minuts | En aquesta activitat, parlarem d’aquesta espècie invasora, quina amenaça representa per a les nostres Illes i la manera com la genètica ens pot ajudar a determinar l’origen de la invasió. Activitat del grau de Biologia | 11 h | |
CSI UIB: aturar la vespa asiàtica | 30 minuts | En aquesta activitat, parlarem d’aquesta espècie invasora, quina amenaça representa per a les nostres Illes i la manera com la genètica ens pot ajudar a determinar l’origen de la invasió. Activitat del grau de Biologia | 12 h | |
CSI UIB: aturar la vespa asiàtica | 30 minuts | En aquesta activitat, parlarem d’aquesta espècie invasora, quina amenaça representa per a les nostres Illes i la manera com la genètica ens pot ajudar a determinar l’origen de la invasió. Activitat del grau de Biologia | 13 h | |
Biodibal: seguiment de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana | 30 minuts | Presentarem l'aplicació Biodibal i explicarem les funcionalitat i utilitats que té des del punt de vista tant de l'investigador com de la persona interessada en la natura. Activitat del grau de Biologia | 09.15 h | |
Biodibal: seguiment de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana | 30 minuts | Presentarem l'aplicació Biodibal i explicarem les funcionalitat i utilitats que té des del punt de vista tant de l'investigador com de la persona interessada en la natura. Activitat del grau de Biologia | 10.15 h | |
Biodibal: seguiment de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana | 30 minuts | Presentarem l'aplicació Biodibal i explicarem les funcionalitat i utilitats que té des del punt de vista tant de l'investigador com de la persona interessada en la natura. Activitat del grau de Biologia | 11.15 h | |
Biodibal: seguiment de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana | 30 minuts | Presentarem l'aplicació Biodibal i explicarem les funcionalitat i utilitats que té des del punt de vista tant de l'investigador com de la persona interessada en la natura. Activitat del grau de Biologia | 12.15 h | |
Biodibal: seguiment de la biodiversitat a través de la ciència ciutadana | 30 minuts | Presentarem l'aplicació Biodibal i explicarem les funcionalitat i utilitats que té des del punt de vista tant de l'investigador com de la persona interessada en la natura. Activitat del grau de Biologia | 13.15 h | |
El moscards viatgen en cotxe: la història de l’arribada de les espècies invasores a les illes Balears | 30 minuts | La globalització ha provocat que moltes espècies animals hagin sortit del seu lloc d’origen per colonitzar altres regions o, fins i tot, tot el món. En aquesta xerrada, analitzarem el camí que han seguit algunes espècies d’animals per arribar a les illes Balears des de llocs tan llunyans com el Japó o Sud-Amèrica. Activitat del grau de Biologia | 09 h | |
El moscards viatgen en cotxe: la història de l’arribada de les espècies invasores a les illes Balears | 30 minuts | La globalització ha provocat que moltes espècies animals hagin sortit del seu lloc d’origen per colonitzar altres regions o, fins i tot, tot el món. En aquesta xerrada, analitzarem el camí que han seguit algunes espècies d’animals per arribar a les illes Balears des de llocs tan llunyans com el Japó o Sud-Amèrica. Activitat del grau de Biologia | 10 h | |
El moscards viatgen en cotxe: la història de l’arribada de les espècies invasores a les illes Balears | 30 minuts | La globalització ha provocat que moltes espècies animals hagin sortit del seu lloc d’origen per colonitzar altres regions o, fins i tot, tot el món. En aquesta xerrada, analitzarem el camí que han seguit algunes espècies d’animals per arribar a les illes Balears des de llocs tan llunyans com el Japó o Sud-Amèrica. Activitat del grau de Biologia | 11 h | |
El moscards viatgen en cotxe: la història de l’arribada de les espècies invasores a les illes Balears | 30 minuts | La globalització ha provocat que moltes espècies animals hagin sortit del seu lloc d’origen per colonitzar altres regions o, fins i tot, tot el món. En aquesta xerrada, analitzarem el camí que han seguit algunes espècies d’animals per arribar a les illes Balears des de llocs tan llunyans com el Japó o Sud-Amèrica. Activitat del grau de Biologia | 12 h | |
El moscards viatgen en cotxe: la història de l’arribada de les espècies invasores a les illes Balears | 30 minuts | La globalització ha provocat que moltes espècies animals hagin sortit del seu lloc d’origen per colonitzar altres regions o, fins i tot, tot el món. En aquesta xerrada, analitzarem el camí que han seguit algunes espècies d’animals per arribar a les illes Balears des de llocs tan llunyans com el Japó o Sud-Amèrica. Activitat del grau de Biologia | 13 h | |
El paper dels animals en les pandèmies | 30 minuts | Moltes de les malalties actuals tenen un origen en els animals; és el que anomenam una zoonosi. En aquesta sessió, veurem el paper que tenen els animals en l’origen i la propagació de malalties, des de les epidèmies de pesta negra a l’edat mitjana fins a l’actual de la COVID-19. Activitat del grau de Biologia | 09.15 h | |
El paper dels animals en les pandèmies | 30 minuts | Moltes de les malalties actuals tenen un origen en els animals; és el que anomenam una zoonosi. En aquesta sessió, veurem el paper que tenen els animals en l’origen i la propagació de malalties, des de les epidèmies de pesta negra a l’edat mitjana fins a l’actual de la COVID-19. Activitat del grau de Biologia | 10.15 h | |
El paper dels animals en les pandèmies | 30 minuts | Moltes de les malalties actuals tenen un origen en els animals; és el que anomenam una zoonosi. En aquesta sessió, veurem el paper que tenen els animals en l’origen i la propagació de malalties, des de les epidèmies de pesta negra a l’edat mitjana fins a l’actual de la COVID-19. Activitat del grau de Biologia | 11.15 h | |
El paper dels animals en les pandèmies | 30 minuts | Moltes de les malalties actuals tenen un origen en els animals; és el que anomenam una zoonosi. En aquesta sessió, veurem el paper que tenen els animals en l’origen i la propagació de malalties, des de les epidèmies de pesta negra a l’edat mitjana fins a l’actual de la COVID-19. Activitat del grau de Biologia | 12.15 h | |
El paper dels animals en les pandèmies | 30 minuts | Moltes de les malalties actuals tenen un origen en els animals; és el que anomenam una zoonosi. En aquesta sessió, veurem el paper que tenen els animals en l’origen i la propagació de malalties, des de les epidèmies de pesta negra a l’edat mitjana fins a l’actual de la COVID-19. Activitat del grau de Biologia | 13.15 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 09.30 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 10 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 10.30h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 11 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 11.30 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 12 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 12.30 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 13 h | |
Determinació dels carbonats a la terra | 15 minuts | Els carbonats són composts característics de la terra de les illes Balears. Per conèixer la quantitat de carbonats que té la terra, es pot fer mitjançant l'ús d'àcid clorhídric (salfumant). Amb la combinació, té lloc una reacció química i es desprèn diòxid de carboni. La terra que no té carbonats no genera aquesta reacció. Activitat del grau de Biologia | 13.30 h | |
Sembrar lletugues a l'espai
| 30 minuts | Vine i descobreix com cultiven lletugues per fer una amanida a l'Estació Espacial Internacional. Activitat del grau de Bioquímica. | 09.15 h | |
Sembrar lletugues a l'espai
| 30 minuts | Vine i descobreix com cultiven lletugues per fer una amanida a l'Estació Espacial Internacional. Activitat del grau de Bioquímica. | 10.15 h | |
Sembrar lletugues a l'espai
| 30 minuts | Vine i descobreix com cultiven lletugues per fer una amanida a l'Estació Espacial Internacional. Activitat del grau de Bioquímica. | 11.15 h | |
Sembrar lletugues a l'espai
| 30 minuts | Vine i descobreix com cultiven lletugues per fer una amanida a l'Estació Espacial Internacional. Activitat del grau de Bioquímica. | 12.15 h | |
Sembrar lletugues a l'espai
| 30 minuts | Vine i descobreix com cultiven lletugues per fer una amanida a l'Estació Espacial Internacional. Activitat del grau de Bioquímica. | 13.15 h | |
Extracció d'ADN | 15 minuts | S'extraurà ADN de fruites amb materials i reactius casolans. Activitat del grau de Bioquímica. | 10 h | |
Extracció d'ADN | 15 minuts | S'extraurà ADN de fruites amb materials i reactius casolans. Activitat del grau de Bioquímica. | 10.15 h | |
Extracció d'ADN | 15 minuts | S'extraurà ADN de fruites amb materials i reactius casolans. Activitat del grau de Bioquímica. | 10.30 h | |
Extracció d'ADN | 15 minuts | S'extraurà ADN de fruites amb materials i reactius casolans. Activitat del grau de Bioquímica. | 10.45 h | |
Fluorescència | 15 minuts | Experiments relacionats amb la Fluorescència. Activitat del grau de Bioquímica. | 11 h | |
Fluorescència | 15 minuts | Experiments relacionats amb la Fluorescència. Activitat del grau de Bioquímica. | 11.15 h | |
Fluorescència | 15 minuts | Experiments relacionats amb la Fluorescència. Activitat del grau de Bioquímica. | 11.30 h | |
Fluorescència | 15 minuts | Experiments relacionats amb la Fluorescència Activitat del grau de Bioquímica. | 11.45 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 09.15 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 09.30 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 09.45 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 10.45 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 11.30 h | |
El so que balla | 15 minuts | En aquest experiment, us mostrarem com la música que escoltau cada dia es pot veure físicament amb un làser i un mirall, i veurem quina sona millor: Beethoven o Bad Bunny. Activitat del grau de Física. | 11.45 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 12.15 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 12.30 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 12.45 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 13.15 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 13.30 h | |
Una nova era: La fibra òptica. Experimentem amb làsers i calor | 15 minuts | Creieu que és possible separar la llum blanca en diferents colors només emprant un prisma? Voleu saber com funciona la fibra òptica? Teniu curiositat per entendre situacions de la vida quotidiana com per què sentim més calor si anam vestits amb roba de color negre? Sí?, doncs aquest és el vostre experiment. Apuntau-vos-hi i apreneu ciència amb nosaltres. Activitat del grau de Física. | 13.45 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 09.15 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 09.45 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 10.15 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 10.45 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 11.15 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 11.45 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 12.15 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 12.45 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 13.15 h | |
Peculiars fenòmens de la transició d’estats | 15 minuts | Explorarem els estats de la matèria. Descobrirem amb diferents substàncies els estranys i sorprenents fenòmens del punt triple, la sublimació i la sublimació inversa. Amb aquestes observacions, aprendrem un poc més dels fonaments que regeixen el món. Activitat del grau de Física. | 13.45 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 09.30 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 10 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 10.30 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 11 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 11.30 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 12 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 12.30 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 13 h | |
Dualitat ona - partícula | 15 minuts | Farem un estudi de la dualitat ona-partícula i la seva demostració amb l’experiment de la doble escletxa i del fenomen de la difracció. Activitat del grau de Física. | 13.30 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 09.45 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 10.30 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 11.15 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 12 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 12.45 h | |
NaCl, si pots! | 30 minuts | Submergeix-te en la taula periòdica per descobrir el gran misteri de la seva desaparició mitjançant la resolució de proves. Activitat del grau de Química. | 13.30 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 09 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 09.30 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 10 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 10.30 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 11 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 11.30 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 12 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 12.30 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 13 h | |
La màgia de la porositat
| 15 minuts | Experiment amb què veurem com podem depurar aigua contaminada amb un filtre. Activitat del grau de Química. | 13.30 h | |
METalls | 30 minuts | Aprèn com s'obtenen i purifiquen alguns dels metalls que ens envolten. Activitat del grau de Química. | 10.30 h | |
METalls | 30 minuts | Aprèn com s'obtenen i purifiquen alguns dels metalls que ens envolten. Activitat del grau de Química. | 11.15 h | |
METalls | 30 minuts | Aprèn com s'obtenen i purifiquen alguns dels metalls que ens envolten. Activitat del grau de Química. | 12 h | |
La física dels drons | 15 minuts | Farem una demostració de per què volen els drons i analitzarem els principis físics dels tres moviments que fan que es puguin moure mentre volen. Activitat del DemoTec | 09.15 h | |
La física dels drons | 15 minuts | Farem una demostració de per què volen els drons i analitzarem els principis físics dels tres moviments que fan que es puguin moure mentre volen. Activitat del DemoTec | 10.15 h | |
La física dels drons | 15 minuts | Farem una demostració de per què volen els drons i analitzarem els principis físics dels tres moviments que fan que es puguin moure mentre volen. Activitat del DemoTec | 11.15 h | |
La física dels drons | 15 minuts | Farem una demostració de per què volen els drons i analitzarem els principis físics dels tres moviments que fan que es puguin moure mentre volen. Activitat del DemoTec | 12.15 h | |
La física dels drons | 15 minuts | Farem una demostració de per què volen els drons i analitzarem els principis físics dels tres moviments que fan que es puguin moure mentre volen. Activitat del DemoTec | 13.15 h | |
Energia solar
| 15 minuts | Cada any rebem més de 1.800 kWh d'energia per metre quadrat, i aprofitar-la per combatre el canvi climàtic és feina de tots, des d'escalfar aigua fins a cuinar. En aquest taller, aprendrem els principis bàsics d'aquest aprofitament i com podem fer-ho. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 09 h | |
Energia solar | 15 minuts | Cada any rebem més de 1.800 kWh d'energia per metre quadrat, i aprofitar-la per combatre el canvi climàtic és feina de tots, des d'escalfar aigua fins a cuinar. En aquest taller, aprendrem els principis bàsics d'aquest aprofitament i com podem fer-ho. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 12 h | |
Energia solar | 15 minuts | Cada any rebem més de 1.800 kWh d'energia per metre quadrat, i aprofitar-la per combatre el canvi climàtic és feina de tots, des d'escalfar aigua fins a cuinar. En aquest taller, aprendrem els principis bàsics d'aquest aprofitament i com podem fer-ho. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 13 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 09 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 09.45 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 10.30 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 11.15 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 12 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 12.45 h | |
No m'arriba el wifi | 30 minuts | Som una empresa de telecomunicacions i hem d’instal·lar antenes en recintes o espais perquè el wifi arribi per tot. Les empreses que ens han contractat per fer la instal·lació ens han passat uns esquemes dels llocs en forma de graelles, que, després d’haver fet un estudi, hem emplenat amb números. Activitat de l'Escola Politècnica Superior (EPS) | 13.30 h | |
Estructura d'antigravetat | 15 minuts | Muntarem una estructura que es troba en un estat d'autoequilibri estable formades per barres i fils Activitat del DemoTec | 09.45 h | |
Estructura d'antigravetat | 15 minuts | Muntarem una estructura que es troba en un estat d'autoequilibri estable formades per barres i fils Activitat del DemoTec | 10.45 h | |
Estructura d'antigravetat | 15 minuts | Muntarem una estructura que es troba en un estat d'autoequilibri estable formades per barres i fils Activitat del DemoTec | 11.45 h | |
Estructura d'antigravetat | 15 minuts | Muntarem una estructura que es troba en un estat d'autoequilibri estable formades per barres i fils Activitat del DemoTec | 12.45 h | |
Potencial de l'hidrogen com a vector energètic. | 30 minuts | Es podrà veure un vídeo educatiu en què s'explicaran les possibilitats i els reptes que té l'hidrogen com a vector energètic en el futur. Després, hi haurà un debat, ja sigui a partir de preguntes que facin els alumnes a través del xat de Zoom o bé a través d'un qüestionari de Kahoot. Activitat de la Càtedra Endesa Red d'Innovació Energètica | 09 h | |
Potencial de l'hidrogen com a vector energètic | 30 minuts | Es podrà veure un vídeo educatiu en què s'explicaran les possibilitats i els reptes que té l'hidrogen com a vector energètic en el futur. Després, hi haurà un debat, ja sigui a partir de preguntes que facin els alumnes a través del xat de Zoom o bé a través d'un qüestionari de Kahoot. Activitat de la Càtedra Endesa Red d'Innovació Energètica | 10 h | |
Potencial de l'hidrogen com a vector energètic | 30 minuts | Es podrà veure un vídeo educatiu en què s'explicaran les possibilitats i els reptes que té l'hidrogen com a vector energètic en el futur. Després, hi haurà un debat, ja sigui a partir de preguntes que facin els alumnes a través del xat de Zoom o bé a través d'un qüestionari de Kahoot. Activitat de la Càtedra Endesa Red d'Innovació Energètica | 11 h | |
Potencial de l'hidrogen com a vector energètic | 30 minuts | Es podrà veure un vídeo educatiu en què s'explicaran les possibilitats i els reptes que té l'hidrogen com a vector energètic en el futur. Després, hi haurà un debat, ja sigui a partir de preguntes que facin els alumnes a través del xat de Zoom o bé a través d'un qüestionari de Kahoot. Activitat de la Càtedra Endesa Red d'Innovació Energètica | 12 h | |
Potencial de l'hidrogen com a vector energètic | 30 minuts | Es podrà veure un vídeo educatiu en què s'explicaran les possibilitats i els reptes que té l'hidrogen com a vector energètic en el futur. Després, hi haurà un debat, ja sigui a partir de preguntes que facin els alumnes a través del xat de Zoom o bé a través d'un qüestionari de Kahoot. Activitat de la Càtedra Endesa Red d'Innovació Energètica | 13 h | |
Puja a un satèl·lit amb nosaltres i podràs mirar per una finestra des de l'espai | 30 minuts | Vols saber com es veu la Terra des de 800 km d’altitud? Amb un navegador web, accedirem a les imatges que ens envien els satèl·lits des de l’espai. Activitat del Departament de Geografia i del Servei de Sistemes d'Informació Geogràfica i Teledetecció (SSIGT) | 10 h | |
Replantació de posidònia i bosc marí | 30 minuts | Introducció a les tècniques de restauració de Posidonia oceanica, presentació del projecte de restauració El Bosc Marí i resultats preliminars. Activitat de l'Institut Mediterrani d'Estudis Avançats (IMEDEA) | 12 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 09.15 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 09.45 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 10.30 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 11 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 11.30 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 12 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 12.45 h | |
Projecte MicroMon | 15 minuts | Sabies que la resistència als antibiòtics és un problema actual? I que encara ho serà més d'aquí a uns anys? El projecte Micromon vol conscienciar sobre aquesta problemàtica i promoure un bon ús dels antibiòtics. En aquesta activitat, es mostraran els resultats que obtenen els alumnes que participen en el projecte. Activitat del Projecte MicroMon | 13.30 h | |
Per què gel hidroalcohòlic? Per què hem de dur màscara? Mira bé i ho entendràs | 15 minuts | Ens diuen que hem de rentar-nos les mans o usar gel hidroalcohòlic. Hem de posar-nos màscara. Però, sabem què fan exactament? En aquesta activitat, observarem de primera mà com ens protegeixen aquests dos hàbits. Activitat del Projecte MicroMon | 12.15 h | |
Per què gel hidroalcohòlic? Per què hem de dur màscara? Mira bé i ho entendràs | 15 minuts | Ens diuen que hem de rentar-nos les mans o usar gel hidroalcohòlic. Hem de posar-nos màscara. Però, sabem què fan exactament? En aquesta activitat, observarem de primera mà com ens protegeixen aquests dos hàbits. Activitat del Projecte MicroMon | 13 h | |
Per què gel hidroalcohòlic? Per què hem de dur màscara? Mira bé i ho entendràs | 15 minuts | Ens diuen que hem de rentar-nos les mans o usar gel hidroalcohòlic. Hem de posar-nos màscara. Però, sabem què fan exactament? En aquesta activitat, observarem de primera mà com ens protegeixen aquests dos hàbits. Activitat del Projecte MicroMon | 13.15 h | |
Per què gel hidroalcohòlic? Per què hem de dur màscara? Mira bé i ho entendràs | 15 minuts | Ens diuen que hem de rentar-nos les mans o usar gel hidroalcohòlic. Hem de posar-nos màscara. Però, sabem què fan exactament? En aquesta activitat, observarem de primera mà com ens protegeixen aquests dos hàbits. Activitat del Projecte MicroMon | 13.45 h | |
Coneguem els microorganismes i la seva relació amb la salut | 30 minuts | Presentació que resoldrà alguns errors conceptuals relacionats amb els microorganismes, el sistema immunitari, els vaccins i els antibiòtics. També es donaran claus als alumnes per evitar o superar les infeccions, fer un bon ús dels antibiòtics i, en definitiva, tenir cura de la seva salut i la del planeta. Activitat del Projecte MicroMon | 09 h | |
Coneguem els microorganismes i la seva relació amb la salut | 30 minuts | Presentació que resoldrà alguns errors conceptuals relacionats amb els microorganismes, el sistema immunitari, els vaccins i els antibiòtics. També es donaran claus als alumnes per evitar o superar les infeccions, fer un bon ús dels antibiòtics i, en definitiva, tenir cura de la seva salut i la del planeta. Activitat del Projecte MicroMon | 09.30 h | |
Coneguem els microorganismes i la seva relació amb la salut | 30 minuts | Presentació que resoldrà alguns errors conceptuals relacionats amb els microorganismes, el sistema immunitari, els vaccins i els antibiòtics. També es donaran claus als alumnes per evitar o superar les infeccions, fer un bon ús dels antibiòtics i, en definitiva, tenir cura de la seva salut i la del planeta. Activitat del Projecte MicroMon | 10 h | |
Coneguem els microorganismes i la seva relació amb la salut | 30 minuts | Presentació que resoldrà alguns errors conceptuals relacionats amb els microorganismes, el sistema immunitari, els vaccins i els antibiòtics. També es donaran claus als alumnes per evitar o superar les infeccions, fer un bon ús dels antibiòtics i, en definitiva, tenir cura de la seva salut i la del planeta. Activitat del Projecte MicroMon | 10.30 h | |
Coneguem els microorganismes i la seva relació amb la salut | 30 minuts | Presentació que resoldrà alguns errors conceptuals relacionats amb els microorganismes, el sistema immunitari, els vaccins i els antibiòtics. També es donaran claus als alumnes per evitar o superar les infeccions, fer un bon ús dels antibiòtics i, en definitiva, tenir cura de la seva salut i la del planeta. Activitat del Projecte MicroMon | 13.30 h | |
Juga amb les ones gravitacionals
| 30 minuts | Vols saber més coses sobre les ones gravitacionals i els forats negres? Aquí tindràs l'oportunitat de construir un detector d'ones gravitacionals amb Spacetime Quest. En aquest joc, tu ets el científic i el teu desafiament és repartir sàviament un pressupost entre tots els subsistemes i diferents aspectes d'un detector d'ones gravitacionals, competint amb la resta dels participants. També podràs jugar a Black Hole Pong, una versió del clàssic videojoc Pong, en què hauràs de gestionar la potent gravetat dels forats negres per aconseguir les òrbites que et facin guanyar. Activitat de l'Institut Universitari d'Aplicacions Computacionals de Codi Comunitari de la UIB (IAC3) | 09.15 h | |
Juga amb les ones gravitacionals | 30 minuts | Vols saber més coses sobre les ones gravitacionals i els forats negres? Aquí tindràs l'oportunitat de construir un detector d'ones gravitacionals amb Spacetime Quest. En aquest joc, tu ets el científic i el teu desafiament és repartir sàviament un pressupost entre tots els subsistemes i diferents aspectes d'un detector d'ones gravitacionals, competint amb la resta dels participants. També podràs jugar a Black Hole Pong, una versió del clàssic videojoc Pong, en què hauràs de gestionar la potent gravetat dels forats negres per aconseguir les òrbites que et facin guanyar. Activitat de l'Institut Universitari d'Aplicacions Computacionals de Codi Comunitari de la UIB (IAC3) | 10.15 h | |
Juga amb les ones gravitacionals | 30 minuts | Vols saber més coses sobre les ones gravitacionals i els forats negres? Aquí tindràs l'oportunitat de construir un detector d'ones gravitacionals amb Spacetime Quest. En aquest joc, tu ets el científic i el teu desafiament és repartir sàviament un pressupost entre tots els subsistemes i diferents aspectes d'un detector d'ones gravitacionals, competint amb la resta dels participants. També podràs jugar a Black Hole Pong, una versió del clàssic videojoc Pong, en què hauràs de gestionar la potent gravetat dels forats negres per aconseguir les òrbites que et facin guanyar. Activitat de l'Institut Universitari d'Aplicacions Computacionals de Codi Comunitari de la UIB (IAC3) | 11.15 h | |
La força del Dr. Plàtan | 30 minuts | Saps què pots fer amb un plàtan quan madura? Junts aprendrem a fer un gelat saludable i fàcil, i la importància del potassi en l’alimentació. Activitat de l'Escola Universitària ADEMA (centre adscrit) | 10 h | |
Explora els monstres de la boca | 30 minuts | Què passa a les dents quan menjam determinats aliments? La importància de la nutrició en la salut oral. Activitat de l'Escola Universitària ADEMA (centre adscrit) | 11 h | |
L'arc de Sant Martí de l'alimentació: posa verdures a la teva vida | 30 minuts | En aquesta experiència, introduïm la diferència entre substàncies àcides i bàsiques, creant un arc de Sant Martí químic a base d'extracte natural de col llombarda. Compararem diverses substàncies alimentàries, des de les més àcides fins a les més neutres bàsiques, la qual cosa permetrà explicar de manera visual conceptes abstractes com el pH o l'acidesa de les substàncies. Activitat de l'Escola Universitària ADEMA (centre adscrit) | 12 h | |
Deixa anar els jocs i vine a crear-ne!
| 30 minuts | Vine a veure la feina que fem en l'àmbit de la creació audiovisual tecnològica i la nostra oferta formativa. La nostra intervenció va acompanyada de la projecció d'audiovisuals descriptius de les instal·lacions, equipaments i produccions propis. Activitat del LADAT | 10 h | |
Passaparaula saludable i sostenible
| 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 10 h | |
Passaparaula saludable i sostenible | 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 10.30 h | |
Passaparaula saludable i sostenible | 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 11 h | |
Passaparaula saludable i sostenible | 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 11.30 h | |
Passaparaula saludable i sostenible | 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 12 h | |
Passaparaula saludable i sostenible | 15 minuts | Amb aquesta activitat volem que els estudiants assumeixin conceptes clau de salut i sostenibilitat mitjançant el treball en equip, l'entusiasme i la col·laboració. Activitat de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS) | 12.30 h | |
Viu l'arqueologia al laboratori de Prehistòria | 30 minuts | Taller en què els participants coneixeran de manera virtual el laboratori de Prehistòria i les tasques que desenvolupam. Aprendran a reconèixer materials arqueològics, la seva cronologia i procedència. Al mateix temps, amb el joc en línia Viu la prehistòria, podran conèixer com vivien els grups humans del passat i els mètodes científics que empren els arqueòlegs. Activitat de l'Arqueòdrom | 10.30 h | |
Viu l'arqueologia al laboratori de Prehistòria | 30 minuts | Taller en què els participants coneixeran de manera virtual el laboratori de Prehistòria i les tasques que desenvolupam. Aprendran a reconèixer materials arqueològics, la seva cronologia i procedència. Al mateix temps, amb el joc en línia Viu la prehistòria, podran conèixer com vivien els grups humans del passat i els mètodes científics que empren els arqueòlegs. Activitat de l'Arqueòdrom | 11.30 h | |
Viu l'arqueologia al laboratori de Prehistòria | 30 minuts | Taller en què els participants coneixeran de manera virtual el laboratori de Prehistòria i les tasques que desenvolupam. Aprendran a reconèixer materials arqueològics, la seva cronologia i procedència. Al mateix temps, amb el joc en línia Viu la prehistòria, podran conèixer com vivien els grups humans del passat i els mètodes científics que empren els arqueòlegs. Activitat de l'Arqueòdrom | 12.30 h | |
Viu l'arqueologia al laboratori de Prehistòria | 30 minuts | Taller en què els participants coneixeran de manera virtual el laboratori de Prehistòria i les tasques que desenvolupam. Aprendran a reconèixer materials arqueològics, la seva cronologia i procedència. Al mateix temps, amb el joc en línia Viu la prehistòria, podran conèixer com vivien els grups humans del passat i els mètodes científics que empren els arqueòlegs. Activitat de l'Arqueòdrom | 13 h |