Quina estratègia triaries davant el dilema següent?

Tipus d’activitat: Activitat pràctica-taller

Breu descripció

L’activitat consistirà a realitzar dues activitats pràctiques en què els alumnes hauran de decidir què farien davant el dilema que se’ls planteja. En la primera activitat visualitzaran un concurs i s’hauran de posar en la pell d’uns dels concursants per decidir quina elecció faran. La segona activitat és una adaptació de l’experiment de Charles A. Holt i Monica Capra «Classroom Games: A Prisoner’s Dilemma». Aquesta es desenvoluparà a través d’un joc de cartes on cada alumne haurà de prendre una decisió sobre quina carta triar sobre la base d’uns pagaments que no depenen només de la carta que ell triï, sinó també de la carta que triï el seu company.

Objectiu

  • Entendre el concepte d’interacció estratègica.

Destinataris

  • Alumnes d’ESO, batxillerat i FP
  • Nombre màxim d’alumnes: mínim 15 i màxim 100

Dates i horari  

De dilluns a divendres de setembre a juny, i els dilluns, dijous i divendres de febrer a juny. A petició dels centres educatius i segons disponibilitat de la ponent

Lloc

S'ofereixen dues opcions:

  • Als centres educatius de les Illes Balears.
  • Al campus universitari, Palma. Després s'ofereix la possibilitat d'una visita guiada als edificis del campus universitari.

Continguts

  • Elecció estratègica, teoria de jocs, equilibris de Nash.
  • Metodologia: experiments.

Ponent

Dra. María Sard Bauzá, professora titular d'universitat del Departament d'Economia Aplicada

Inscripció

  • Per sol·licitar aquesta activitat, emplenau el formulari d'inscripció
  • Termini d'inscripció fins dia 14 de febrer de 2025
  • Important: Per motius organitzatius, cada centre educatiu pot demanar un màxim d'una activitat per semestre.
  • Activitat gratuïta

Obsevacions

  • Durada de l’activitat: 45 minuts
  • Llengua vehicular: català o castellà