El projecte GroWinAPP: compartint dades per la salut mental

Tipus d'activitat: xerrada

Breu descripció

La xerrada consistirà en l’explicació del projecte GroWinAPP. Farem incís en la importància de la recerca en l’àmbit de la Psicologia i, especialment, en la població infantil. Concretament explicarem què fem i la nostra metodologia d’una manera dinàmica i adaptada als joves.

Objectius

  • Ajudar a entendre en què consisteix la investigació en l’àmbit de la Psicologia.
  • Donar a conèixer les possibles sortides laborals per a aquells estudiants que estiguin interessats en la recerca.

Destinataris

Alumnes de batxillerat i FP

Dates i horari

A petició dels centres educatius i segons disponibilitat dels ponents, d’octubre de 2024 a abril de 2025

Lloc

S'ofereixen dues opcions:

  • Centres educatius de Mallorca
  • Campus universitari, Palma

Continguts

Per què és important la investigació de la salut mental infantil?

Explicació dels reptes en la investigació de la salut mental infantil i la importància d’aquestes edats primerenques per a la prevenció dels problemes de salut mental de la població en general. Explicació de la mancança de dades que tenim per a la població infantil.

Què és el projecte GroWinApp?

Creació d’un repositori digital d'informació psicològica per millorar la investigació i prevenció en salut mental infantil.

L’equip de GroWinApp

Com funciona un equip multidisciplinari en l’àmbit de la Psicologia amb perfils professionals diferents (Psicologia, Informàtica, Infermeria i Educació).

Qui pot participar en el projecte?

Pares i mares d’infants entre 6 i 12 anys.

Què obtenen els participants a canvi?Accés al material educatiu exclusiu del blog que hem creat per als participants del projecte.

Com ho fem? Metodologia del projecteInnovació amb el mètode de recollida de dades. Creació d’una aplicació mòbil i d’un blog per a pares i mares.

Contacte amb les escoles i difusió del projecte

Instruments d’avaluació que empram. Els diferents qüestionaris que empram i també mostrarem als alumnes el dispositiu Empatica per mesurar les variables fisiològiques dels infants).

Hipòtesis de les variables estudiades

Anàlisi de dades i creació d’un repositori obert a la comunitat científica.

Metodologia

La xerrada serà interactiva i adaptada als interessos i nivells de comprensió dels estudiants de batxillerat. Es fomentarà un ambient participatiu mitjançant:

  • Presentació visual dinàmica: Utilitzarem una presentació amb elements visuals atractius, vídeos breus i exemples pràctics per il·lustrar els conceptes clau del projecte GroWinAPP.
  • Sessions de preguntes i respostes: Durant la xerrada, es reservaran espais específics per a preguntes i respostes, permetent als estudiants aclarir dubtes i aprofundir en els temes que més els interessin.
  • Debat participatiu: Es promourà el debat entre els estudiants per discutir temes rellevants sobre la salut mental infantil, la importància de la recerca i les implicacions del projecte GroWinAPP.
  • Es mostrarà el funcionament dels instruments d’avaluació, com el dispositiu Empatica, permetent als estudiants veure de primera mà com es recullen les dades fisiològiques.

Ponent

Maria Àngels Ollers Adrover, personal Investigador en formació FPI del departament de Psicologia i membre del projecte GroWinAPP.

Inscripció

Obsevacions

  • Durada de l'activitat: 60 minuts
  • Llengua vehicular: català