El mercat dels tests d'antígens
Tipus d’activitat: joc (experiment) de participació activa.
Descripció breu
A l’aula es formen cinc grups de quatre o cinc alumnes. Cada grup representa una empresa que ha de fixar el preu al qual vol vendre els tests d’antígens. A cada ronda, els grups afronten situacions de mercat diferents des de la competència perfecta, els preus màxims o la possibilitat de col·lusió.
Objectiu
Aprendre com diferents estructures de mercat provoquen situacions diferents que afecten els preus i el benestar dels consumidors.
Destinataris
- Alumnes de 4t d’ESO i de batxillerat
- Nombre màxim d’alumnes: 25
Dates i horari
En primer o segon semestre a petició dels centres educatius i segons disponibilitat del ponent.
Lloc
S'ofereixen dues opcions:
- Als centres educatius de les Illes Balears.
- Al campus universitari, Palma. Després s'ofereix la possibilitat d'una visita guiada als edificis del campus universitari.
Metodologia
Dinàmica de grups participatius. Aprenentatge a través de l’experiència.
Ponent
Dr. Francisco Javier Capó Parrilla, professor titular d'universitat del Departament d'Economia Aplicada.
Inscripció
- Per sol·licitar aquesta activitat, emplenau el formulari d'inscripció
- Termini d'inscripció fins dia 14 de febrer de 2025
- Important: Per motius organitzatius, cada centre educatiu pot demanar un màxim d'una activitat per semestre.
- Activitat gratuïta
Obsevacions
- Durada de l’activitat: necessita entre 75 i 90 minuts
- Llengua vehicular: Català