El mercat dels tests d'antígens

Tipus d’activitat: joc (experiment) de participació activa.

Descripció breu

A l’aula es formen cinc grups de quatre o cinc alumnes. Cada grup representa una empresa que ha de fixar el preu al qual vol vendre els tests d’antígens. A cada ronda, els grups afronten situacions de mercat diferents des de la competència perfecta, els preus màxims o la possibilitat de col·lusió.

Objectiu

Aprendre com diferents estructures de mercat provoquen situacions diferents que afecten els preus i el benestar dels consumidors.

Destinataris

  • Alumnes de 4t d’ESO i de batxillerat
  • Nombre màxim d’alumnes: 25

Dates i horari

En primer o segon semestre a petició dels centres educatius i segons disponibilitat del ponent.

Lloc

S'ofereixen dues opcions:

  • Als centres educatius de les Illes Balears.
  • Al campus universitari, Palma. Després s'ofereix la possibilitat d'una visita guiada als edificis del campus universitari.

Metodologia

Dinàmica de grups participatius. Aprenentatge a través de l’experiència.

Ponent

Dr. Francisco Javier Capó Parrilla, professor titular d'universitat del Departament d'Economia Aplicada.

Inscripció

  • Per sol·licitar aquesta activitat, emplenau el formulari d'inscripció
  • Termini d'inscripció fins dia 14 de febrer de 2025
  • Important: Per motius organitzatius, cada centre educatiu pot demanar un màxim d'una activitat per semestre.
  • Activitat gratuïta

Obsevacions

  • Durada de l’activitat: necessita entre 75 i 90 minuts
  • Llengua vehicular: Català