Escoltar

Activitats a Mallorca 2019-20

Cicle: TDAH, Fòbies i Problemes de Conducta.) Com actuar?

La Unitat d’Assessorament Psicològic Infantil (UAPI) va néixer l’any 2007 com una unitat de suport als infants del PDI, del PAS i dels estudiants de la Universitat de les Illes Balears (UIB). La UAPI forma part de les unitats del Servei Universitari d’Atenció Psicològica (SUAP-UIB) i de l’Institut d’Investigació en Ciències de la Salut (IUNICS). El seu principal objectiu és potenciar la translació dels coneixements científics en el camp de la psicopatologia infantil a l’àmbit clínic, de manera que s’ajudi a millorar els procediments d’avaluació, diagnòstic, assessorament i tractament per millorar la vida dels infants, els pares i els educadors.

Activitats disponibles

Destinataris

  • Famílies de primària, ESO, batxillerat i FP

Dates, horari i lloc

  • De novembre de 2019 a maig de 2020
  • Centres educatius de Mallorca
  • Campus universitari i per videoconferència a les seus de Menorca i d'Eivissa i Formentera

Ponents

Personal de la Unitat d’Assessorament Psicològic Infantil (UAPI). Coordinador: Dr. Mateu Servera Barceló, professor titular d'universitat del Departament de Psicologia.

Inscripció

  • Xerrades a centres educatius de Mallorca: per sol·licitar aquesta sessió, emplenau el formulari d'inscripció.
  • Xerrades al campus universiatari (Palma) i per videoconferència a les seus de Menorca i d'Eivissa i Formentera): les persones interessades poden emplenar el següent formulari. Es concretaran les dates entre les persones interessades
  • Activitat gratuïta

Què és (i què no és) el trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat, TDAH

El TDAH és un trastorn molt prevalent en la infància, amb moltes implicacions en el desenvolupament de l’infant, en l’àmbit familiar, de relació amb els altres i també escolar. Però, a més a més, és un trastorn controvertit: hi ha professionals i investigadors que fins i tot neguen que existeixi i després hi ha múltiples creences i propostes d’intervenció extremadament variades. Tot plegat fa, com sovint passa, que l’excés d’informació creï desinformació. L’objectiu de la xerrada serà explicar clarament què és el TDAH, com s’ha d’entendre, avaluar i diagnosticar, com s’ha de diferenciar de tot el que no és TDAH, i com s’ha d’abordar.

 

Què és l’avaluació neuropsicològica infantil i per què pot ajudar el meu fill o filla

La Neuropsicologia és un dels camps de la Psicologia que més força ha agafat els darrers anys. En principi era una disciplina molt «de laboratori», centrada en la recerca bàsica o, en tot cas, des del punt de vista clínic, en els trastorns més greus de l’àmbit neurològic. Però actualment és una disciplina que ha generat múltiples eines d’avaluació i intervenció, especialment en l’àmbit infantil, que han obert una vessant aplicada molt útil personalment, familiarment i especialment a l’escola. Avui en dia els trastorns de l’aprenentatge, el TDAH i altres dificultats relacionades amb problemes en el processament de la informació són avaluables i tractables.

La idea és explicar tots els beneficis que se’n deriven de la Neuropsicologia.

 

Per què el meu fill o filla no es comporta bé i com podem millorar-ho

Els problemes de comportament són freqüents en la infància, i tot i que a vegades poden ser simplement un «moment evolutiu», d’altres vegades, especialment si els pares i educadors no els saben «manejar» bé, poden acabar esdevenint un trastorn del comportament.

L’objectiu de la xerrada serà explicar què són, per què ocorren i què hem de fer per prevenir i millorar els comportaments disruptius dels infants, des d’un model que defensa l’educació positiva (més centrada en la promoció de les conductes desitjables que en el control de les indesitjables) i l’educació en valors (ensenyar des de la primera infància «què està bé i què no ho està»).

  • Dia 27 de gener de 2020, a les 17.15 hores. Col·legi Cooperativa Son Verí Nou. Plaça de s'estany s/n. Son Verí Nou. Llucmajor
  • Dia 29 de gener de 2020, a les 18.30 hores. Sala d'actes del Port de Pollença. Plaça Miquel Capllonch s/n. Port de Pollença.
  • Les persones interessades poden emplenar el següent formulari.

 

Pors infantils: per què a vegades es tornen fòbies i com podem tractar-les

La por és una emoció que tothom ha experimentat alguna vegada. Té un gran valor evolutiu, perquè ens protegeix moltes vegades de patir mals pitjors. Els infants passen per diferents etapes de pors evolutives, perfectament normals i fins i tot desitjables (fa passar més pena un nin “sense pors” que un nin amb moltes pors). No obstant això, a vegades els infants no superen les fases de les pors evolutives, o dissortadament pateixen experiències traumàtiques (directes o indirectes) que les instauren una fòbia.

L’objectiu de la xerrada serà reconèixer i tractar les fòbies infantils, perquè si no es superen tendeixen a mantenir-se en el temps, i fins i tot desembocar en trastorns d’ansietat més greus; i també donar a conèixer la manera més efectiva per superar les fòbies infantils.