Escoltar

Estratègies eficaces per aprendre a estudiar (en format virtual)

Estratègies eficaces per aprendre a estudiar (en format virtual)Diversos estudis i investigacions han demostrat que al voltant del 50 per cent dels estudiants fracassa en els estudis. Hi ha un elevat percentatge d'alumnes que presenten problemes d'aprenentatge perquè no tenen uns hàbits d'estudi correctes. Aquesta qüestió s'explica, almenys en part, perquè l'estudi requereix, a més dels factors psicològics implicats en tot procés d'aprenentatge, una tècnica o un mètode.

Els hàbits i, al seu torn, les tècniques d'estudi aconsegueixen que els alumnes aprenguin a estudiar eficaçment per obtenir un millor acompliment i rendiment acadèmic.

El taller que presentam s’adreça a enfortir el procés d'ensenyament-aprenentatge dels joves i adolescents, ajudant-los a adquirir bons hàbits d'estudi i a aprendre a estudiar eficaçment.

Destinataris

Estudiants de 6è de primària i ESO

Data, horari i lloc

  • Dia 20 de juliol de 2020, de 10 a 13 hores (6è de primària)
  • Dia 23 de juliol de 2020, de 10 a 13 hores (ESO)
  • Mitjançant una plataforma virtual.

Durada

3 hores

Objectius

  • Ensenyar als assistents on i com han d'estudiar.
  • Ajudar els assistents a millorar el seu rendiment acadèmic.
  • Augmentar la comprensió de la informació.
  • Implementar estratègies que millorin l'assimilació i acomodació de la informació.
  • Fomentar la capacitat d'organització i planificació del temps.

Metodologia

Aquest taller forma part d'una proposta formativa més àmplia adreçada a l'optimització i el manteniment d'hàbits saludables en l'esfera del que és personal, social i acadèmic. El nostre model de treball parteix d'una perspectiva psicosocial complexa que considera tant els nivells individuals, familiars i socioculturals com les diferents dimensions que participen significativament en el desenvolupament de l'individu com la cognitiva, l'afectiva, la subjectiva i la relacional

El taller s'iniciarà amb una sèrie de dinàmiques per introduir el tema a tractar i que facilitin, al seu torn, la participació dels assistents.

Al llarg del taller es durà a terme una metodologia teoricopràctica, alternant l'exposició amb la realització d'activitats i dinàmiques que afavoreixin l'assimilació dels continguts plantejats. Per a això s'utilitzaran diferents sistemes audiovisuals específics relacionats amb la temàtica.

Continguts

  • Tècniques d'estudi.
  • Hàbits d'estudi eficaços per millorar el rendiment acadèmic.
  • Diferents mètodes per elaborar la informació.
  • Planificació i organització del temps per obtenir un millor aprofitament.
  • Estratègies per al maneig del temps.

Ponent

Carmen Borrás Sansaloni, doctora en Psicologia, professora titular de l'àrea d'Avaluació i Tractament Psicològic de la Facultat de Psicologia de la UIB.

Inscripció

Els alumnes interessats poden enviar el següent formulari.

Una vegada admesos, podran fer el pagament de 20 euros en concepte de matrícula.

Us recordam que la Universitat pot anul·lar un taller perquè no hi ha el nombre mínim d’alumnes matriculats.