Activitats a Mallorca 2018-19

Fortnite, un més a la família. L'addicció als videojocs

A la sessió treballarem aspectes relacionats amb l’ús problemàtic de les tecnologies que fan els nostres fills i filles. Indicadors d’alarma i pautes de prevenció.

Enquesta addicció videojocs

Destinataris

Pares i mares de primària, ESO, batxillerat i FP.

Dates, horaris i lloc

Pobles de de Mallorca

  • Dia 11 de febrer de 2019, a les 19 hores. Casal de Badies. C/ Isaac Peral, 5B. Badia Gran. Llucmajor. Es recomana fer la inscripció. Tel.: 685 452 624. Servei de guarderia opcional: 1 euro per infant. Cartell
  • Dia 13 de febrer de 2019, a les 20 hores. Edifici Cultural Polivalent Ca ses Monges Franciscanes. C/ de sa Síquia, s/n.  Campos. Cartell
  • Dia 18 de febrer de 2019, ales 19 hores. Biblioteca de Son Carrió. Sant Llorenç des Cardassar.. Cartell
  • Dia 25 de febrer de 2019, a les 19 hores. Teatre La Unió. C/ del Tren, 3. Son Servera. Cartell
  • Dia 27 de febrer de 2019, a les 19 hores. IES Sineu. Cra. de Lloret de Vistalegre s/n. Sineu. Cartell
  • Dia 4 de març de 2019, a les 19 hores. Casal Pere Capellà. C/Cavallers, 22, Algaida. Cartell
  • Dia 6 de març de 2019, a les 20 hores. IES Mossén Alcover. Ronda de l'Institut, s/n. Manacor. (destinataris: pares i mares d'estudiants de 1r, 2n i 3r d'ESO de l'Institut. Cal fer inscripció). Cartell
  • Dia 18 de març de 2019, a les 19 hores. Biblioteca de l'IES Binissalem. C/ Andreu Pol 'Niuer' Batle s/n. Binissalem. Cal fer inscripció a <amipaiesbinissalem@gmail.com>. Cartell
  • Dia 20 de març de 2019, a les 19 hores. Biblioteca Municipal (s'Exorxador). C/ Santa Creu, 31. Porreres. Cartell
  • Dia 25 de març de 2019, a les 19 hores. Teatre Municipal. C/ Col·legi, 18. Capdepera. Cartell
  • Dia 8 d'abril de 2019, a  les 19 hores. Sa Congregació. C/ Rosari 25. Sa Pobla

Edifici Son Lledó, campus universitari

  • Dia 23 d'octubre de 2018, a les 19 hores
  • Dia 20 de novembre de 2018, a les 18 hores

Objectius

  • Dotar les famílies de coneixement actualitzat envers l’ús que fan els fills/es de les tecnologies digitals
  • Conscienciar de l’existència d’un possible ús problemàtic de les tecnologies digitals
  • La família com a agent d’una educació en valors per als / per a les joves
  • Conèixer els factors de risc i protecció envers l’ús de les tecnologies digitals.

Continguts

  • Conceptes bàsics relacionats amb l’ús problemàtic de les tecnologies digitals (videojocs, xarxes socials...)
  • Relació entre ús i abús de les tecnologies digitals i adolescència
  • Cervell, emoció i tecnologies (ordinadors, telèfons intel·ligents...) 
  • Indicadors d’ús problemàtic 
  • Prevenció: recomanacions.

Metodologia

  • Xerrada divulgatiu amb aspectes teoricopràctics.

Ponents

  • Azucena Hernández, psicòloga. Màster en Ciències Forenses, especialitat en Anàlisi i Investigació Criminal per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professora associada del Departament de Psicologia de la UIB
  • Joana Llobera Martorell, psicòloga. Directora d'Aglaia, Centre de Psicologia, núm. de registre 3886, centre associat a la UIB. Psicòloga general sanitària habilitada. Màster en Psicologia Clínica, Legal i Forense. Amb elevada experiència professional en l'àmbit infantojuvenil.