Activitats a Mallorca 2017-18

Investigamos en Lingüística

Què és la recerca? Què fem quan investigam en Lingüística? Quins són els nostres objectius? En altres paraules: per a què serveix l'estudi de la llengua?

Aquest taller, eminentment pràctic, presentarà a l'alumnat de secundària els problemes i mètodes de la investigació en Lingüística en camps com la Lingüística Històrica, la Dialectologia o la Lingüística de Corpus, aprofitant les eines informàtiques a l’abast.

1r i 2n de batxillerat

Dates i horari

Els centres participants poden elegir el dia que volen realitzar l'activitat entre les següents dates:

• Gener de 2018: dies 19, 23 i 30
  • Febrer: dies 2 i 9

Horari:

• De 12 a 13.30 hores

90 minuts

Campus universitari

• Iniciar els alumnes en els conceptes bàsics de la recerca.
  • Acostar la recerca als més joves.
  • Donar a conèixer diferents camps de la Lingüística.

1. Què és la recerca. Plantejaments bàsics.
  2. Lingüística, corpus i eines informàtiques.
  3. La Lingüística Històrica: documents antics i llengua.
  4. La Dialectologia: entrevistes i mapes.

Metodologia

En primer lloc, s’aclariran les qüestions proposades des d'un punt de vista teòric i es definiran els conceptes bàsics de cada punt dels continguts. A continuació, es proposaran breus exercicis pràctics amb corpus en línia en què els alumnes podran dur a terme la seva pròpia recerca.

Professorat

Dra. Ruth Miguel Franco, professora contractada doctora del departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica

Inscripció

Els centres que hi vulguin participar es podran inscriure mitjançant el formulari en línia.